You are here
Home > Dzieci i ciąża > Odpowiednia dieta podczas karmienia piersią

Odpowiednia dieta podczas karmienia piersią

Odpowiednia dieta podczas karmienia piersią

Wokół diety mamy karmiącej krąży wiele mitów, a w szkole rodzenia dowiedzieć można się, że tak właściwie, to najlepiej byłoby nie jeść niczego poza cienkim rosołkiem. W rzeczywistości nie jest jednak tak źle, aczkolwiek odpowiednia dieta podczas karmienia piersią ma swoją specyfikę. I o niej chcemy Ci dziś troszkę powiedzieć, abyś zrozumiała, że mity takie jak wzdęcia u dziecka po kapuście, zielone mleko po szpinaku czy chłodne mleko po lodach są niewiele warte.

Słuchaj sprawdzonych źródeł

Nie wiemy czy wiesz, ale na świecie istnieją dwie ciekawe organizacje, które wspierają matki karmiące. Pierwsza to LLL, a druga to WHO. Obie one sugerują, że dziecko samą piersią karmione powinno być do ukończenia 6 miesiąca życia. Mało tego, podpowiadają, że dalej piersią karmić powinno się przynajmniej do ukończenia 2 roku życia lub do samoodstawienia. Przecież logiczne, że to długi czas i w jego trakcie spokojnie jeść możesz groch czy kapustę. Nie wszystko bowiem działa tak jak opisują to laicy.

Słów kilka o diecie matki karmiącej

Po wielu latach naukowcy w końcu doszli do mądrego wniosku, że tak naprawdę nie ma czegoś takiego jak dieta matki karmiącej. Prawda jest bowiem taka, że karmiąc piersią możesz jeść wszystko to, na co masz ochotę. Musisz jednak zachować przy tym czujność i rozwagę. Okazuje się, że pokarm dla dziecka produkowany jest z krwi matki, a nie z jej układu pokarmowego. W swojej diecie powinnaś więc unikać ewentualnie tych substancji, które dostają się do krwi, a mogą być dla dziecka szkodliwe, jak na przykład alkohol.

Planując więc swoją dietę matki karmiącej pamiętaj o tym, aby ułożyć ja zdrowo i rozsądnie. Staraj się jeść to co najlepsze i dla Ciebie i dla dziecka. I nie ograniczaj się, musisz bowiem mieć kupę siły na to, aby opiekować się dzieckiem i zawsze za nim nadążać. Śmiało więc możesz jeść i nabiał i mięsko, i ryby, i owoce, i warzywa. Powinnaś szczególnie pamiętać o piciu dużej ilości wody, która wysysana jest z Ciebie w ekstra szybkim tempie.

Nic nie szkodzi na przeszkodzie, aby karmiąc piersią pić kawę, herbatę czy soki. W razie potrzeby możesz również pić napoje gazowane.

Nie katuj się jednak przetworzonym jedzeniem czy żarciem z fast foodów, to nie jest dobre.

Stosuj dietę eliminacyjną

Jeśli zaobserwowałaś, że u Twojego dziecka pojawiły się problemy z bólami brzuszka, zaparciami czy problemami z puszczaniem gazów, to nie odrzucaj wszystkich pokarmów i nie zmuszaj się do życia o samej wodzie. Stosuj dietę eliminacyjną odstawiając kolejno następne produkty, aby odnaleźć ten konkretny, który akurat nie służy Twojego dziecka. I diety tej nie stosuj zapobiegawczo, ale skorzystaj z niej dopiero wtedy, gdy odczuwasz faktyczny problem!

Related posts:

Dodaj komentarz

Top