You are here
Home > Dzieci i ciąża > Składniki mineralne i witaminy zwiększające płodność kobiety

Składniki mineralne i witaminy zwiększające płodność kobiety

Składniki mineralne i witaminy zwiększające płodność kobiety

O takich rzeczach zaczyna się przeważnie myśleć dopiero wówczas, gdy zaczynają pojawiać się problemy z płodnością. O składnikach mineralnych i witaminach zwiększających płodność kobiety dobrze jednak pomyśleć już nawet kilka miesięcy przed rozpoczęciem starań o zajście w ciążę. Dziś chcemy przedstawić Ci szereg różnego rodzaju witamin i składników mineralnych, które mogą pomóc Ci w zajściu w ciążę.

Nie ma co ukrywać, że odpowiednia dieta i suplementacja może zwiększyć potencjał kobiety na prawidłowe zajście w ciążę. Jeśli trafiłaś tutaj dlatego, że już teraz masz problem z płodnością, to mamy nadzieję, że zamieszczona tutaj przez nas wiedza sprawi, że Twój problem przestanie istnieć. Nie chcą dłużej przedłużać przechodzimy do rzeczy i zamieszczamy podstawowe informacje o tym jakie witaminy zwiększają płodność u kobiet.

Aminokwasy

Musisz zdać sobie sprawę z tego, że aminokwasy są niezwykle potrzebne tym kobietom, które starają się zajść w ciążę, a to z uwagi na to, że są one konieczne do prawidłowej produkcji komórek jajowych. W celu poprawienia płodności najczęściej przepisywana jest przez lekarzy l-arginina i metionina. Odpowiedzialne są one między innymi za prawidłowy dopływ krwi do narządów płciowych oraz za zapobieganie wadom układu nerwowego.

NNKT

Jeśli jesteś laikiem, to możesz nawet nie wiedzieć co to jest NNKT. Mówimy więc: są to regulatory hormonów. Poleca się, aby przyjmować je już nawet 3 miesiące przed rozpoczęciem starań o dziecko.

Witaminy z grupy B

Pewnie zdajesz sobie sprawę z faktu, że bez prawidłowego DNA nie ma najmniejszych szans na urodzenie zdrowego dziecka. Musisz więc wiedzieć, że niedobór witaminy B12 bardzo mocno wpływa na zwiększenie poziomu homocysteiny w kobiecym organizmie, co z kolei przekłada się na zwiększenie szansy na poronienie lub powstanie wad wrodzonych płodu. Dodatkowo musisz pamiętać, że Witamina B12 pozytywnie wpływa na grubość endometrium, co z kolei bezpośrednio dobrze wpływa na wzrost szans prawidłowego zagnieżdżenia się zarodka eliminując ryzyko poronienia. Jeśli chodzi o innego witaminy z grupy B, to pamiętać trzeba o witaminie B6, która wpływa na prawidłowe powstawanie progesteronu, a także reguluje poziom prolaktyny. Bez nich prawidłowa ciąża jest bardzo utrudniona.

Witamina C

Tak, tak – witamina C przydaje się nie tylko wtedy, gdy dbasz o swoją odporność. Nie lekceważ tej witaminy i nie zapominaj o tym, aby doprowadzać się do swojego organizmu, zwłaszcza wówczas gdy starasz się zajść w ciążę. Witamina C wbrew pozorom pełni ważną rolę w czasie ciąży, a to dlatego, że chroni ona materiał genetyczny przed utlenieniem. Dodatkowo jest ona bardzo ważnym elementem w czasie syntezy hormonów i trasmiterów. Chcąc dostarczyć swojemu organizmowi witaminę C nie musisz kupować jej w tabletkach, możesz dostarczyć ją jedząc owoce dzikiej róży, kiszonki czy porzeczki. Jeśli jednak po witaminę C udasz się do apteki wybierz najlepiej tę lewoskrętną, która przyswajana jest przez nasz organizm.

Witamina E

Witamina E  pełni ważną rolę w zwiększaniu płodności i kobiety. Jej niedobór powodować może spontaniczne poronienia.

Żelazo

Żelazo to kolejny niezbędny element w diecie kobiety starającej się o dziecko. Pewnie wiesz, że dostarczyć do organizmu można je jedząc nabiał, zboża czy też mięso. Żelazo ma bardzo dobry wpływ na odporność organizmu, a także na udział w syntezie hemoglobiny. Mało jednak mówi się o tym, że skutecznie zapobiega ono poronieniom.

Kwas foliowy

To chyba standard, o którym słyszała pewnie każda kobieta starająca się zajść w ciążę. Ten suplement diety kobietom starającym się o dziecko polecany jest praktycznie przez każdego lekarza. Nie bez przyczyny, ma on bowiem ogromny wpływ na płodność, a także utrzymanie ciąży w pierwszych tygodniach jej trwania. Niedobór kwasu foliowego może bowiem prowadzić do wad układu nerwowego u dziecka.

Miedź

Miedź jest mocno związana z metabolizmem cynku. I jest ona ważna nie tylko dla kobiet zabiegających o ciążę. W każdym razie w ich wypadku jej niedobór prowadzić może do niepłodności, poronień czy wad wrodzonych płodu.

Magnez

Magnezu dociera do nas generalnie mało, a jest on niezbędny dla prawidłowego cięży. Bez magnezu mogą być problemy z podziałem komórek i replikacją DNA. Starając się o ciążę powinno się zatem zadbać o odpowiednią suplementację i uzupełnienie magnezu w organizmie. W przeciwnym przypadku diagnozowana może być niepłodność, a dodatkowo dojść może do poronień.

Selen

Selen podawany może być razem z cynkiem, o którym napiszemy za chwilę. Jego niedobór może w każdym razie prowadzić do niepłodności idiopatycznej oraz do wielu poronień.

Cynk

Na koniec zostawiamy cynk, który pełni znaczącą rolę w regulacji cyklu menstruacyjnego u kobiet. Dodatkowo dba o odpowiednie funkcjonowanie endometrium. Na tym jednak nie koniec cynk reguluje replikację DNA i jest po prostu niezbędny do prawidłowego rozwoju płodu. Suplementując się cynkiem zadbasz o to, aby zmniejszyć ryzyko przedwczesnego porodu.

Mamy nadzieję, że nasza wiedza była dla Ciebie przydatna i że za kilka miesięcy wrócisz do nas z informacją, że zaszłaś w ciążę!

Related posts:

Dodaj komentarz

Top