You are here
Home > Dzieci i ciąża > Zapobieganie porannym mdłościom w ciąży

Zapobieganie porannym mdłościom w ciąży

Zapobieganie porannym mdłościom w ciąży

Popularnym objawem ciąży, z którym boryka się całkiem spora grupa mam, zwłaszcza w pierwszych etapach ciąży, są poranne mdłości. Są one męczące i często trudne do przetrwania. Według statystyk kobiety ciężarne najczęściej i najbardziej intensywnie odczuwane są w okolicach 6 tygodnia ciąży. Dziś chcieliśmy przedstawić Wam kilka sprawdzonych sposób na to, jak zapobiegać mdłościom w ciąży. Mamy nadzieję, że nasze pomysły w uniknięciu problemów żołądkowych pomogą również Tobie. A za chwilę przekonasz się, że może być o to całkiem łatwo.

Poznaj więc najważniejsze czynniki, które pomogą Ci w uniknięciu mdłości.

Poranna przekąska

Poranna przekąska często jest podstawowym elementem, który pozwala na uniknięcie mdłości w ciąży. Okazuje się bowiem, że zaraz po przebudzeniu kobiety w ciąży mają najmniejsze mdłości, a zaradzić można im decydując się na zaliczenie szybkiej przekąski. Mowa tu o różnego rodzaju herbatnikach, bananach czy sucharkach. Powinnaś zadbać o to, aby zawsze mieć je pod ręką, na swoim  nocnym stoliku. Przekąski tego typu powinno jeść się powoli zaraz po przebudzeniu. Ważne jest to, aby z łóżka wyjść dopiero jakieś 20 minut po zjedzeniu przekąski. Krótko mówiąc: w ciąży z łóżka nie powinno się wychodzić na czczo, bo to właśnie może powodować mdłości.

Śniadanie zmniejszające szanse na mdłości

Jeśli już zabierzesz się za śniadanie, to chcąc uniknąć porannych mdłości powinnaś postawić najlepiej na pełnoziarniste pieczywo. Jego uzupełnieniem mogą być rzecz jasna jajka, chude wędliny, jogurty, twarożki czy serek wiejski, a także warzywa. Dobrze jest wybierać warzywa sezonowe, które są przecież najbardziej wartościowe.

Napoje pomocne przy unikaniu mdłości

Wiesz, że napoje oraz sposób ich picie może przekładać się na mdłości ciążowe? Pamiętaj, że w ciąży powinnaś pić dużo. Ale w małych ilościach i bardzo często. Zdecydowanie powinno się stawiać na napoje niegazowane, najlepiej na wodę i herbatki ziołowe takie jak mięta, melisa czy rumianek. Tego typu ziółka działają rozkurczowo, a dodatkowo nie tylko uspokajają, ale też wspomagają trawienie. Jeśli masz problem z mdłościami w ciąży, to kategorycznie zrezygnować powinnaś z napojów kolorowych i gazowanych. To nie tylko zbędne kalorie, ale też przyczyna zgagi.

Zapachy powodujące mdłości

Nie ma się co oszukiwać, zapachy często mogą prowadzić do mdłości. Dlatego powinno się części z nich unikać, o ile to rzecz jasna jest możliwe. Jeśli czujesz w powietrzu zapach, który Cię drażni, to wyjdź z domu na spacer. Dodatkowo pamiętaj o tym, aby regularnie wietrzyć swoje mieszkanie.

Related posts:

Dodaj komentarz

Top